Particulieren

U kunt bij mij terecht voor al uw belastingzaken, hierin maakt het niet uit of u alleenstaand, gehuwd of samenwonend met gezin bent.

U kunt bij mij terecht voor:
1. uw aangifte inkomstenbelasting;
2. aanvragen / stopzetten van eventuele toeslagen;
3. erfbelasting;
4. schenkbelasting.


Belastingvragen
In het leven gebeuren er soms (onverwachtse) dingen die van invloed kunnen zijn op uw belastingaangifte, zoals een scheiding/overlijden (levens)partner/trouwen/verhuizen/aanschaf van een koopwoning. In dit soort gevallen kunt u bij mij terecht voor het uitzoeken van de belastingmogelijkheden.

Hoe alles in zijn werk gaat
Voor het aanleveren van de benodigde gegevens, ontvangt u een overzichtelijke checklist. Wanneer u deze doorloopt, weet u zeker dat u niets vergeet aan mij te geven. Deze informatie kan via de post of fysiek op kantoor worden aangeleverd.
Zodra uw aangifte klaar staat, ontvangt u een melding om uw aangifte te controleren en goed te keuren. Deze controle kunt u zelf doen, maar u kunt dit ook samen met mij doorlopen. Zo weet u wat ik namens u wil indienen bij de Belastingdienst. Pas na uw goedkeuring wordt uw aangifte ingediend bij de Belastingdienst.

Een aangifte van begin tot eind
Bij mij kunt u het doen van uw aangifte van het begin tot het eind onderbrengen. Dit betekent dat ik door uw aangeleverde stukken ga en deze verwerk in uw aangifte. Een betrouwbare en correcte aangifte begint namelijk bij een goede administratie/boekhouding.
Het leveren van een betrouwbare aangifte is waar mijn werk omdraait. Met het nakijken van een (door iemand anders) opgestelde aangifte, kan ik deze betrouwbaarheid niet garanderen. Dat maakt dan ook, dat wanneer uzelf of iemand anders een aangifte voor u heeft ingevuld, u deze niet door mij kunt laten controleren.

Uw kosten
De kosten voor het onderbrengen van uw financiële administratie hangen af van onder andere de diensten die u bij mij afneemt. U kunt een prijsopgave opvragen via het contactformulier.

Bent u niet in staat om naar mijn kantoor te komen?
Bij uitzondering: indien u echt geen mogelijkheid heeft om belastingzaken bij mij op kantoor, of door mij op afstand te laten regelen, kan ik ook bij u langs komen. Bij een afspraak krijgt u van mij een bevestiging van de gemaakte afspraak, met een lijst van de papieren die ik van u nodig heb om uw belastingaangifte te regelen. De extra kosten voor het langskomen zijn in Spijkenisse € 2,50 en daarbuiten € 7,50.